Netradiční produkt a velká výzva. Jak jsem pomohl pivním podtáckům meziročně vyrůst na tržbách o 83 % při průměrném PNO 13% a to hlavně díky facebookové reklamě. Tvorba UGC, objevení nové cílové skupiny a spoustu dalšího v nové případové studii.
O Piváčkovi
Piváček.cz vytváří unikátní podtácky na míru. Vyberete si tvar, počet, pošlete vlastní grafický návrh a pivo si můžete vychutnávat na vlastním originálním podtácku. Samozřejmě to nemusí být pouze pivo, ale i limonády a podobně.
Definování kanálů
Pivní podtácky na míru jsou v rámci PPC kampaní vyhledávané jen zřídka, a proto bylo jasné, že hlavním kanálem budou sociální sítě. Na PPC – konkrétně Google Ads jsme ale nezanevřeli a měsíčně investujeme menší rozpočet i zde.
Atraktivnější grafika + testování kreativ
Původní reklamní kreativy historicky poměrně fungovaly, ale postupně ztrácely výkon. Bylo třeba vymyslet něco nového, více kreativního, živého, co uživatele na první dojem zaujme a zároveň ihned pochopí, o jaký produkt se jedná. Přes plnou, barevně plnou grafiku jsme přešli na jednoduchou, čistou, která generovala nejlepší výsledky. Jednoduché grafiky jsme testovali dále s myšlenkou zapojení UGC videí. Abychom si tuto myšlenku potvrdili, do stávajících bannerů jsme doplnili videa z videobanky.
původní grafika
první testování grafik
Tvorba UGC videí
Jednoduchá, avšak efektivní! UGC videa se stala základním stavebním kamenem propagace Piváčka. Vytvořili jsme první tři základní verze a následně je otestovali. První výsledky? 1/2 cena za nákup! K tvorbě těchto krátkých videí není třeba žádné profesionální techniky. Stačí jen telefon, promyšlený scénář a znalost střihu s editací. Pokud byste se chtěli dozvědět více o tvorbě UGC videí, klikněte na odkaz zde.
Blížilo se mistrovství světa v hokeji, a tak vyzkoušeli i video přímo s touto tématikou.
Nové cílové skupiny, pravidelné měsíční zhodnocení
S klienty pravidelně absolvujeme měsíční hovory. Jinak tomu nebylo ani u Piváčka. Na začátku spolupráce jsme si definovali hlavní cílové skupiny, což byly primárně pivovary, restaurace, bary. Doplňkově poté sportovní kluby, nebo osobní zacílení ve formě dárku. V průběhu spolupráce se pan Šrámek svěřil, že občas zákazníci objednají i na svatbu.
Pivní podtácky na svatbě? Pojďme to zkusit zpropagovat!
první návrhy
doplnění o referenci a tlačítko
Interakce a komentáře
Interakce u reklam hrají obrovskou roli. Dokážou upoutat mnohem více uživatelskou pozornost a zvýšit tak CTR = počet lidí, kteří prokliknou na reklamu.
Pomocí ID příspěvků jsme využívali jednu reklamu u několika kampaní, což nám přineslo skvělá čísla.
Při natáčení videí je skutečně třeba myslet na vše, co by mohl uživatel zbytečně okomentovat. My jsme zrovna pro uživatele nezvolili vhodnou značku piva a komentáře na sebe nenechaly dlouho čekat. Na druhou stranu jsme měli díky interakcím rychlejší růst.