Black Friday je každoročně jeden z největších vrcholků prodejní sezóny. E-shopy si ho oblíbily natolik, že vzniklo spoustu různých variant této akce. S různými názvy a s různými datumy. Princip ale zůstal stejný. Nalákat návštěvníka na výhodné slevy a přesvědčit ho o nákupu. Pro nás marketéry je každoročním cílem z této akce získat maximum.
U jednoho našeho klienta byl cíl jasný. Dostat se v poslední den propagace na hodnotu 1.000.000.- v denním obratu.💸 A ideálně výrazně nenavyšovat náklady na reklamu.
Zřejmě by někdo mohl namítnout, že takový růst je hračka. Kéž bychom to takhle mohli zmiňovat. Celý rok byl pro klienta velmi těžký. Oproti roku předchozímu jsme se drželi na podobných číslech, spíše obraty klesaly. Do toho přišel na trh další velký prodejce se stejným sortimentem.
Jakými kroky jsme tomu šli naproti?
- detailní naplánování kampaní, newsletterů a dalších nástrojů. Vše bylo připraveno předem tak, aby během akce nedošlo k žádnému záseku.
- maximální zvýraznění akce ve standardních textech a bannerech reklam
- testování několika cílových publik a signálů v rámci Performance Max
- zapojení automatických odpočtových inzerátů v rámci vyhledávací sítě
- rozšíření reklam o promoakci a tlak na další rozšíření
- optimalizace produktů ve feedu
Během trvání celé akce jsme vývoj tržeb sledovali několikrát denně.
Bohužel nám to o chlup uteklo… ❌
V konečný den akce chybělo 63.000.-, nicméně…
Předposlední den akce byl taktéž velmi silný. Oproti předposlednímu dni v minulém roce VÝRAZNĚ!