Žádné rychlokvašky, ale pravidelný stabilní meziroční nárůst. Zábava i tvrdá dřina. Tak bych ve zkratce definoval naši spolupráci s Utukutu, která započala v červnu 2021. Tento článek nebude pouze o PPC reklamě, ale o přesahu, který s klienty řešíme a o tvrdé práci e-shopaře.
Můj názor na práci PPC specialisty
Obor PPC se za poslední 3 roky rychle rozvinul. Spoustu kroků převzala automatizace a konkurence výrazně vzrostla. Zůstat pouze v reklamních systémech nebo feedech často nikam nevede. PPC specialista by měl mít přesah i do základů UX/UI, SEO, nebo obecné práce s e-shopem. Otvírají se tím mnohem větší možnosti růstu.
O Utukutu
Firma Utukutu letos úspěšně oslavila 10 let od jejího založení. Vše začalo houpacím prknem, které změnilo životy rodičům i dětem. Rozvoj stability, obratnosti a budování síly v jednom. Pro menší i větší děti. Nyní v nabídce najdete spoustu dalších produktů, jako je třeba oblíbená houpačka Spectra, učící věž Kid Helper, nebo dřevěný triangl Climbou. Postupem času se Utukutu dostalo do role rádce v sortimentu montessori hraček a do nabídky zařadilo i další značky, jako jsou například balanční kameny Stapelstein, dřevěné stavebnice Sumblox, dřevěné open-ended hračky Grapat a další.
Utukutu radost – prodejna na Vinohradech
Houpačka Spectra
Hlavní Utukuťáci Viki a Gábi
Postupný začátek
nový e-shop
E-shop je velmi rychle se rozvíjející platforma. Na trhu máte v zásadě dvě možnosti. Buď svěříte svůj e-shop programátorům, kteří často začínají na “zeleném”, nebo zvolíte nějaké krabicové řešení. Obě varianty mají své výhody i nevýhody a výběr je opravdu třeba promyslet.
Utukutu bylo v počátku spolupráce na vlastním řešení. Úpravy byly často nepřesné a komunikace tristní. Pokud chcete, aby firma rostla rychle, tyto nepříjemnosti prostě řešit nechcete. Gábi se rozhodla e-shop přesunout na největší krabicové řešení v ČR – Shoptet.
S novým e-shopem přichází často spousty práce navíc. Plnění e-shopu, kompletní předělání feedů, konverzní kódů a podobně. Bylo to tedy velké rozhodnutí, které se však vyplatilo!
První zpětná vazba
První kampaně, struktura, SEO
V reklamních účtech Google a Sklik byly hlavními tahouny 3 produkty (houpačka Spectra, houpací prkno a učící věž Kid Helper). Většina konverzí přicházela z brandových výrazů a díky chytrým strategiím účet spíše stagnoval. Prvním cílem bylo vytvořit novou strukturu, tak abychom dokázali jednotlivé produkty zobrazovat na více dotazů = přivést nové zákazníky, kteří Utukutu tolik neznají.
Nová struktura kampaní se výrazně prolíná i v rámci kategorizace e-shopu, a proto do týmu zveme další specialisty, kteří pomohou vytvořit nové struktury na webu a tím i nové cílové stránky pro propagaci.
Díky tomu vzniklo na webu například rozdělení podle věku.
Vyšší návštěvnost máme,
pojďme naproti konverznímu poměru a hodnotě objednávky
Shoptet a jeho doplňky nabídly mnohem větší možnosti ve vylepšení dopadových stránek, které konkurence měla velmi zanedbané. Po úvodní společné konzultaci se Gábi hned pustila do práce na nejprodávanějších produktech a postupně vylepšila produktové karty desítkám produktů.
Vytuněná landing page
Rozšíření v košíku
S obsahem nešetříme!
Kvalitního obsahu není nikdy dost a v Utukutu tohle nebyl nikdy problém. Přelomem roku 2022/2023 se mnohem více soustředíme na koncept videí a jejich začlenění do kampaní.
Stabilita a rozšíření produktového portfolia
= další potenciál v PPC
Rozšíření produktového portfolia nám přineslo nespočet výhod. Jako první je třeba vyzdvihnout stabilitu v rámci tržeb. Značka Utukutu tvořila naprostou většinu tržeb. Takový poměr není dlouhodobě zdravý a pravidelný růst často nepřinese. Nové produkty byly i cenově dostupnější, což napomohlo k oslovení další cílové skupiny a zalistování tísíců dalších vyhledávacích dotazů.
Další výhody: větší výběr, nebo zvýšená cena průměrné objednávky
Vývoj značek pravidelně sledujeme v reportu v Looker Studiu.
Další dobře prodávané produkty
Odlišení inzerátů v Shopping kampaních
Pomocí doplňkových feedů testujeme nové fotky u produktů, které prodávají i další značky. Cílem je zvýšení CTR = proklikovost inzerátu a s tím i zvýšení tržeb.
Příklad výsledků ve vyhledávání
Konkurenci pravidelně sledujeme
Parazitování na klíčovém slově Utukutu ze strany konkurence bylo velmi časté, a proto jsme si nastavili pravidelnou kontrolu, která nám pomohla tyto viníky odhalovat.
S klíčovými slovy pracujeme pravidelně
Relevanci a hodnotě klíčových slov se věnujeme s větším důrazem. Do vyhledávacích dotazů často padají fráze, které zbytečně utrácejí rozpočty.
houpací prkno✅
prkno❌
Nedílnou součástí vyloučených klíčových slov jsou i nehodnotné spojovací fráze. Například: bazar, koupím, ikea, levně apod.
Kampaně zbytečně nepřeplácíme
S novinkami v Google Ads přišly i nové typy kampaní a automatizace. Ty většinou fungují lépe než manuální nastavení, ale je tam jedno velké ALE. Pokud v účtech nemáte dostatek dat, chytrá strategie bývá oproti manuálnímu nastavení dražší.
U nás se to projevilo hned u několika kampaní a dokonce i dnes optimalizuji několik kampaní tímto způsobem.
Novinky? Testujeme v průběhu
S Utukutu jsme prošli od základního shoppingu, přes ten chytrý až do stanice Performance Max. Stejně tomu tak bylo u přechodu na nový e-shop, nebo u změn měření konverzí. Obecně se snažím neaplikovat změny hned po tom, co je Google či Seznam zveřejní. Tyto novinky nebo nástroje jsou na začátku často chybové a mohou zhoršit výkon reklam
Vývoj hodnoty tržeb v meziročním porovnání
Utukutu pravidelně roste a já tak mohu testovat mnohem více nových kampaní, které pomáhají efektivnější akvizici.
Zpětná vazba od Gábi
Pomůžu i vám
s úspěšnými kampaněmi
Potkejme se online, nebo offline a zjistíme, jak ziskový může být váš marketing.