22. a 23.2. 2023 proběhl v Praze již tradiční veletrh Czech Online Expo, který se zaměřuje skoro na všechny odvětví online marketingu.

Minulý rok nastalo spoustu změn, novinek, které značně mění svět v online, a tak jsem byl zvědavý, jak se k tomu ostatní postaví.

1. Umělá inteligence

Nejvíce diskutované téma letošního roku je samozřejmě AI. Co dokáže, nedokáže, komu pomůže a nepomůže. Největší strach a diskuzi vyvolává v budoucnosti a to, zda dokáže plnohodnotně vyměnit práci člověka.

“AI je pomocník a určitě vám nebude brát práci”.

Tento argument za mě není relevantní. Možná u větších klientů, kde té práce je opravdu spoustu, má své opodstatnění..

Ano, AI je super pomocník, ale hlavní kritériem u menších a středních klientů je určitě rozpočet. Rychlejší proces a možnost dané kroky delegovat interně do týmu bude spoustu majitelů firem lákat tyto výdaje osekat a služby například copywritingu externě úplně zrušit.

Příkladem z 10 hodin měsíčně se stanou 2 a vy budete muset hledat nové klienty, abyste udrželi svůj měsíční standard. Jenže nádoba s klienty není bezedná.

2. Produktová analýza

Práce s produkty bude čím dál tím více nezbytná. Správné nastavení marží je základ. Selekce do kategorií podle výkonosti a komunikace mezi prodejními kanály už ovšem spoustě klientům dělá problémy.

Může se tak stávat, že značnou část do online kampaní investujete do produktů, které nemají dobrý konverzní poměr. Při reinvestici na bestsellery by finální návratnost mohla být mnohem vyšší.

3. Být úzce zaměřený specialista nestačí

Pokud opět nemáte svou klientu resp. rozpočet v řádech statisíců nebo milionů měsíčně, je možné, že na vás bude postupně vyvíjen tlak. V této době firmy přemýšlejí, jak efektivně šetřit. Pětičlenný tým specialistů může být pro firmu zátěž a podnět pro optimalizaci příkladem na dva specialisty, kteří zvládnou podobné obsazení s nižším nákladem.

Přístup specialistů pro střední a menší klienty by měl obsahovat i komplexnější poradenství.

– jak business klienta směrovat

– konzultace v dalších odvětvích marketingu

– novinky, testování

Držet se například pouze Facebook reklamy nebo pouze PPC může být slepou uličkou.

Máte dotaz nebo řešíte výkonnost vašich kampaní? Ozvěte se.